Suasana PRU13

Ini kali pertama saya mengundi. Meriah betul suasana PRU13 di kampung. Sebelum pukul 8 keluarga kami sudah beratur di luar pagar sekolah. Pintu pagar buka je, saya dengan kakak berlari untuk beratur. Haha... tempat mengundi untuk orang muda dekat hujung sekali. Muda masih kuat berjalan katanya. Sebab kami lari, kami orang ke 5 dan 6 dalam barisan. Semangat betul... Mak punya tempat dekat depan. Sebab warga emas ramai datang awal, ada lebih kurang 25 orang beratur depan mak.

mak tengah beratur. saya dan kakak dah siap buang undi

Saya ingatkan boleh terserempak dengan kawan-kawan sekolah dulu tapi tak jumpa pula. Orang muda datang lambat sedikit agaknya. Sambil tunggu mak, sempat juga saya dan kakak merayau tengok sekolah. Wah...nostalgia lama berulang. Hehe...teringat betapa seronok masa sekolah dulu. Rindunya...

biru ~

Previous
Next Post »
0 Komentar

Comments