Bagan Lalang - Hadiah Buat Suami

Bila tiba hari istimewa insan tersayang, kita semua tentu tercari-cari hadiah yang sesuai. September lalu saya buat keputusan untuk bawa suami ke Bagan Lalang untuk makan makanan laut sebagai meraikan hari lahirnya. Kami memang suka makan. Jadi memang sesuai sangatlah rancangan untuk jalan-jalan cari makan. haha... Kami bertolak dari rumah dalam pukul 12 sebab kami rancang untuk makan tengahari di sana. Saya selidik jugalah kot ada restoran yang buka tengahari. Kawan pejabat bagitahu ada 1 restoran yang buka tengahari. Sampai sana memang 1 tu je lah restoran yang buka.

pemandangan dari restoran. golden palm tree
Alhamdulillah rezeki kami. Saya tak ingat nama restoran ni tapi kedudukan dia betul-betul dekat dengan pasar basah. Ramai cakap harga seafood di bagan lalang ni murah tapi bagi saya biasa je. Cuma yang istimewa di sini seafood memang segar. Yang paling saya suka, harga makanan bergantung pada berat seafood yang kita pilih. Sangat berbaloi! Jadi makanan kita tidaklah hanya ada bawang, serai dsb macam kita makan di restoran biasa. Memang puas hatilah! Suami pun seronok makan. Haha... jom tengok gambar yang sempat kami ambil. Tak banyak pun. Sebab asyik sibuk menyuap makanan. ;-D

ketam cili
Ketam masak cili ni memang sedap la. Suami makan sampai licin. Kami ambil 4 ekor. Berat 800g RM36. Kedai ini tak sediakan alat untuk pecahkan kaki ketam tu. Jadi agak susah untuk makan.
sotong goreng tepung
Sotong goreng tepung ni memang terbaik! Rangup dah sedap. Kami ambil 4 ekor yang besar. Harga RM29.30 untuk 650g.
pepahat cili
Ini kali pertama kami makan pepahat. Ni masak cili juga. Sedap juga ya. Rasa macam lala tapi lebih liat. Saya cakap kat suami, "macam tiub tayar". Haha...harga dia RM18 untuk 400g.
tomyam seafood
Yang ni tomyam seafood. Harga RM5. Rasanya boleh la. Biasa saja.
neko-chan~~
Ini pula penunggu setia kami. Kucing-kucing di sini gebu bulunya. Agaknya sebab duduk dekat pantai. :-) Jumlah harga makanan kami, termasuk nasi dan air ialah RM96.60. Jadi bagi kami harga seafood di sini biasa saja. Tidak murah dan tidak mahal. Tapi puas hati sebab segar, sedap dan kuantitinya banyak.
Previous
Next Post »
0 Komentar

Comments